Нам в музее тоже понравилось.Мы были уже не первый раз. Хотя ребенок сказал, что "тетя-всезнайка" (не знаю почему он ее так обозвал) ничего нового ему не рассказала. Время действительно у нее было малова-то.
в музее происходят лекции, работают кружки, студии всякие...
вот, к примеру, текущий
Lekciju cikls „Par cilvēkiem un ne tikai...” 2011. g. 1. pusgads
Katrā mēneša 2. ceturtdienā un 4. svētdienā 13.01. 18.00 Ko mēs zinām par evolūciju? 23.01. 13.00 Ko mēs zinām par evolūciju? 10.02. 18.00 Cilvēka evolūcija – gandrīz klasiskais viedoklis 27.02. 13.00 Cilvēka evolūcija – gandrīz klasiskais viedoklis 10.03. 18.00 Cilvēces dažādība vai kas ir rases 27.03. 13.00 Cilvēces dažādība vai kas ir rases 14.04. 18.00 Cilvēka evolūcijas alternatīvās teorijas – ko negrib atzīt oficiālā zinātne 12.05. 18.00 Seno cilvēku māksla
ieejas maksa – Ls 1,00 grupas var vienoties par citu laiku
Георгинка, я не знаю. с большой вероятностью - да. но надо спрашивать, чем я и займусь в самом ближайшем будущем.
как тебе моя мыслЯ по поводу цикла занятий для детей около 5ти летнего возраста? это на русском - точна если муська подтянется с детЯми - то будет ваще ажур - можно сказать группа уже и в сборе
Quote (GreenOcean)
поинтересоваться тематикой занятий и сделать что-то типа курса занятий такого рода? ну, я не знаю, может, для начала 4-5 занятий продумать? на конкретное время для конкретной группы. может, хоть 1 раз в месяц для начала? а? как раз получится - март, апрель, май, июнь - 4 занятия можно легко посетить по субботам до летних отпусков
Artemona, о, как хорошо, что вы с нами тоже хотите посещать занятия
может, тогда подумать о 2х группах - одна чтоб шла за другой в одной - дети дошкольники, в другой - школьного возраста мы легко наберём 2 такие группы, ибо у вас, Георгинки и Мусько именно такие варианты - есть детки помладше и постарше в семье
кто-то занимается, кто-то гуляет по музею... вполне реально мне кажется
девушки, из музея жду письмо с темами занятий и краткими их описаниями. когда получу материал - выложу на обсуждение.
музей в этом году в июне не работает, поэтому, если мы хотим запланировать занятия по 1му разу в месяц, нам надо будет выбрать три темы и посетить музей, например, 12 марта 9 апреля и 14 мая это вторые субботы весенних месяцев.
по времени занятия ориентировочно будут начинаться в 13-14.00 часов. и скорее всего занятия будем планировать по1,5 часа, чтоб всё успеть без спешки.
Сообщение отредактировал GreenOcean - Вторник, 22 Февраля 2011, 14:39:05
Labdien! Nebiju par Jums aizmirsusi. Pagājušajā nedēļā bija ļoti daudz darba, tāpēc arī sanāca aizkavēšnās ar apsolītās informācijas nosūtīšanu. Tagad to beidzot daru. Esmu uzskaitījusi tēmas, kā arī īsi aprakstījusi, ko bērni var darīt katras konkrētās nodarbības laikā. Daudzas lietas jau izrunājām un izspēlējām mūsu tikšnās treizē, bet šis tas palika nenoskaidrots. Ko un kā mēs darīsim turpmāk, lielā mērā ir atkarīgs no bērnu vecuma, grupas lieluma, ieinteresētības pakāpes. Jāpatur prātā tas, ka bērni nāks uz šo ekspozīciju atkārtoti (vismaz lielākā daļa). Tādos gadījumos bērniem bieži liekas, ka viņi te jau visu ir apguvuši un visu zina, tāpēc viņiem tas vairs neliekas intetresanti.. Tāpēc, plānojot, mūsu turpmāko sadarbību, katra nodarbība ir jāpiemēro konkrētai mērķauditorijai, maksimāli saskaņojot bērnu un vecāku vēlmes un intereses. Tēmu aprakstus pievienoju. Lai mums viss izdodas - Eleonora.
В приложении - темы занятий и их краткое описание
Quote
Ekspozīcija - Dabas izziņas istaba Par Zemi, Sauli un mums
Nodarbību tēmas un īss apraksts
Zemes mūžīgais ceļojums. Kā kustās planēta Zeme? Kāpēc dažās zemeslodes vietās ir ļoti karsts, bet citur savukārt – ļoti auksts? Kā un kāpēc mainās gadalaiki un vienā un tai pašā laikā citur ir nakts, bet citur – diena? Ar telūrija (Zemes, Saules un Mēness kustīgais modelis) palīdzību modelējam zemeslodes riņķojumu ap savu asi un vienlaicīgi ap Sauli. Tas dod iespēju saprast un reāli ieraudzīt, kā notiek dienu un nakšu mija, kā arī to, kādi un, cik gadalaiku ir dažādās zemeslodes vietās. Būs iespēja ne tikai klausīties un vērot, bet arī pašiem veikt eksperimentus un modelēt atšķirīgas situācijas.
Pasaules dabas daudzveidība. Kādu Saules siltuma daudzumu vienā un tai pašā laikā saņem dažādas zemeslodes teritorijas? Kā tas ietekmē atšķirīgu dabas apstākļu izveidošanos, un, līdz ar to, arī dzīvības formu daudzveidību uz mūsu Planētas? Kādi augi un dzīvnieki ir dažādās zemeslodes vietās? Apskatam dinamiskās kartes un shēmas, kas palīdz mums to saprast. Veicam praktiskus uzdevumus – atpazīstam kontinentus, savietojot plāksnītē redzamo figūru ar attiecīgo kontinentu uz grīdas (grīdas segums ir izveidots kā Pasaules karte) un saliekot nosaukumu no koka burtiem. Uz attiecīgajiem kontinentiem novietojam tur dzīvojošos dzīvniekus. Varam darboties arī ar augu pužļiem - meklēt attiecīgai dabas zonai raksturīgos augus un mācīties to nosaukumus.
Ceļojums apkārt Pasaulei. Kāpēc mēs esam tik atšķirīgi? Kur un kā dzīvo dažādu rasu un tautību cilvēki? Kā viņi izskatās, kādas ir viņu tradīcijas. Apskatam nelielu datorprezentāciju par dažām Pasaules tautām. Pēc tam bērni veic praktiskus uzdevumus ar cilvēku un mājokļu modeļiem, novietojot tos attiecīgi pareizajās vietās, kā arī meklējot savai tautībai atbilstošo dzīves veidu – ar ko nodarbojas, no kā gatavo mājokli un apģērbu, ko lieto pārtikā. Var uzdod arī papildus ģeogrāfiska rakstura uzdevumus – mācīties orientēties kartē - Vai Tu zini, kur tas ir? Piemēram, no burtiem saliekam dažādu ģeogrāfisko objektu nosaukumus.
Āpša gads (āpsis un viņa kaimiņi gada garumā). Kādas pārmaiņas notiek Latvijas mežā dažādos gadalaikos? Kā klājas āpsim un viņa kaimiņiem visa gada garumā? Iepazīstamies ar ekspozīcijas saturu – aplūkojam augus, kukaiņus, putnus, zvērus (dažus var arī aptaustīt). Mūsu stāsta galvenais varonis ir āpsis. Tāpēc, ja ir pacietība, varam palasīt pasakas par āpsi. Turpinājumā bērni par katru gadalaiku var veikt uzdevumus - grozot daudzo kubu šķautnes meklēt atbildes uz jautājumiem un veidot pareizās „ķēdītes”(attēlus, kas savā starpā ir saistīti).
Kas dzīvo (vai dažreiz uzturas) Latvijas alās? Kā izskatās un kādos procesos ir veidojušās Latvijas smilšakmens alas? Vai alās ir silts, vai auksts? Vai Latvijas alās var sastapt kādu dzīvu būtni? Kādām vajadzībām dzīvnieki var izmantot alu? Pārrunājam, ko bērni līdz šim ir dzirdējuši par alām Latvijā un Pasaulē. Kā arī to, vai viņi ir bijuši alās un, kādi ir viņu iespaidi par alām. Pēc tam veicam uzdevumu - bērni ieiet ekspozīcijas alā un sameklē kādu no alas iemītniekiem – tā ir no finiera izgriezta plāksnīte ar attiecīgo zīmējumu. Tālāk spēles dalībnieki dodas pie skapīša ar daudzām krāsainām durtiņām, kas papildus ir nomarķētas ar cipariem. Ir jāatver durtiņas un jāsameklē savai kontūrai atbilstošais jautājums. Atbildes ir jāmeklē izvēloties kādu priekšmetu, kas ir ievietots skapītī. To, vai atbildes ir pareizas, spēles dalībnieki noskaidros pašās spēles beigās. Ja savāktās figūras var ievietot attiecīgajā matricā, tad uzdevumi ir veikti pareizi.
Ko varam atrast Latvijas smilšakmens alās? Kā, kad un kāpēc vairāk nekā 350 miljonus gadu vecas, tagad - pārakmeņojušās bruņuzivis ir nokļuvušas smilšakmens alās? Dalībniekiem tiek dots uzdevums – sameklēt ekspozīcijas alā (smiltīs) kaut ko neparastu. Ko tas atgādina? Kas tas ir? Bērniem un pieaugušiem ir iespēja izpētīt sameklētos fragmentus, apskatīt tos arī palielinājumā, pēc tam salīdzināt ar noteicējā ievietotām fosilo zivju rekonstrukcijām un noskaidrot zinātnisko nosaukumu; kā arī izpildīt dažus citus pētnieciskā darba elementus – veikt mērījumus, aprakstīt ārējo izskatu – krāsu, faktūru, lielumu un tml.
12 марта - Барсук и его друзья (это круглый павильон 4х сезонов, в центре он, мы там не были) 9 апреля - Песчаные пещеры (там работа с микроскопом - этого явно не хватило) 14 мая - Кругосветное путешествие (разные народы мира)
Я выбрала эти темы потому, что другие мы всё же проскакали галопом... можно, конечно, всё повторить и углубиться, но занятия эти не связаны между собой и не вытекают друг из друга - поэтому никогда не поздно вернуться к этому вопросу.
Можно ещё у детей спросить - какая тема их заинтересует больше?
И я предлагаю разделить детей по возрасту - дошкольники пусть идут на занятие в 13.00 (к примеру), школьники в это время гуляют по музею 1 час. Потом школьники идут на занятие в 14.00 (как закончится занятие у малышей) - дошкольники гуляют по музею... ну, как-то так....
Что скажете?
Сообщение отредактировал GreenOcean - Вторник, 01 Марта 2011, 19:46:39
Здравствуйте, мне очень нравится эта идея с занятиями. С удовольствием поучаствуем. 1+1(10лет). Но только, как обычно, мы можем по субботам начиная с 15.00 Или воскресение.
надо тогда говорить с Георгинка и Мусько - что они думают по поводу начала занятий для школьников в 15.00, ибо у них мальцы подходящего для вас возраста
Quote (Tamriko)
Off Спасибо за награду! А за что их вообще дают?
пжста! дают их за особые заслуги (шютка) или просто от души, или.... тут мильон ещё причин, которые перечислить просто невозможно
GreenOcean, Мы на всё согласные У нас может внезапно возникать пополнение в виде папочки, так как мы всегда узнаём о его выходных сюрпризом Воспользуйтесь кодом UBI798 и получите скидку 5$ при первом заказе с iHerb
GreenOcean, Ну тогда - всё просто замечательно! У меня есть пара вопросов, но думаю что на первом занятии всё выясним Воспользуйтесь кодом UBI798 и получите скидку 5$ при первом заказе с iHerb
Как интересно! А вот можно с Вами только на 9 апреля записаться? А то график у детей очень плотный... а так на одну субботу сбежим с тренировок ( мы школьники )
План весенних занятий краткое описание занятий - см. тут Цена мероприятия складывается из билетов в музей дошкольникам - вход бесплатный, школьникам - 0,50 лс, взрослым - 1,50 лс + оплата занятия - 2,01 лс с каждой семьи.
В идеале - в группе не более 4х детей одной возрастной категории. Взрослые занимаются вместе с детьми - это семейные занятия
12 марта - Барсук и его друзья (как живёт наш лес - животные, птицы, насекомые и растения - в течение всего года) 14.00 - дошкольники GreenOcean +1 Меринья +1 alent +1 Акулина 2+1 Lila +1
15.00 - школьники jasmin +1 svetalex +1
----------------------------------------------- 9 апреля - Песчаные пещеры (микроскоп) 13.00 - смешанно возрастная группа Мусько +2 Георгинка +2 Манкабена +1 Orchidea +2
написала и думаю теперь, а, может, взять ещё одно время - скажем 13.00 - семьям типа Мусько и Георгинки, где детки обоих возрастов? как бы иначе не получилось, что надо будет платить за 2 занятия
короче, это вопрос, который я хочу задать музею и девы, вам тоже. вы как - готовы заниматься пара на пару? спрашиваю, потому что рекомендация была всё же разделить детей по возрастам, но когда занимается одна семья (представим, что вы типа будете представлять одну большую семью ) , то всё же это легче проходит, чем если собирается большая группа разновозрастных детей.
Сообщение отредактировал GreenOcean - Среда, 02 Марта 2011, 22:52:56
Запиши нас на все для дошкольников, буду я с мелким, или муж с мелким, или все :-) "Реальность существует независимо от вас. До тех пор, пока вы с этим согласны". В.Зеланд
что удивительного? эти занятия называются СЕМЕЙНЫЕ. то, что предложила я - маленько выходит за рамки программы. это инновация, так сказать. вот потому не так всё и просто идёт. короче, пока дозвониться я не смогла. написала мейл. жду ответ. как будет у меня инфа - выложу сюда. очень надеюсь, что время наше таки зарезервировано, ибо я его резервировала ещё задолго до рождения нашего плана....
С семьи так и шло. Мы два раза уже были. Но там все три темы были запихнуты в час. Когда нас было всего 3 было идеально. Но смотреть в микроскоп хочется еще и еще